.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
افزایش جرائم رایانه‌ای در مازندران
فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به اینکه مازندران با افزایش جرائم رایانه‌ای مواجه است، گفت: در 9 ماه امسال 968 پرونده جرائم رایانه‌ای در استان بررسی شد.

به گزارش شمال نیوز، سردار سیدمحمود میرفیضی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه پلیس به اقتدار نرم توجه دارد، اظهار کرد: رویکرد پلیس در اجرای انضباط اجتماعی و پیشگیری از جرائم استفاده از ظرفیت‌های مردمی است.

وی در ارائه گزارش عملکرد 9 ماه امسال پلیس مازندران، با اشاره به اینکه در استان با افزایش جرائم الکترونیکی مواجه هستیم، افزود: در 9 ماه امسال 968 پرونده جرائم رایانه‌ای در مازندران بررسی شد که از این تعداد 78.5 درصد جرائم رایانه‌ای کشف شد.

فرمانده انتظامی مازندران سرقت برداشت از حساب را 35 درصد هتک حیثیت و نشر اکاذیب را 28 درصد، کلاهبرداری را 10 درصد و هک سایت و سامانه را 8.5 درصد دانست و اضافه کرد: برای پیشگیری از جرائم رایانه‌ای به ویژه آگاه‌سازی مردم 136 جلسه برگزار و 15 هزار نسخه آموزشی توزیع شد.

این مسؤول با اعلام اینکه یک‌هزار و 12 پرونده کلاهبرداری معادل 473 میلیارد تومان در پلیس انتظامی مورد بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: در بررسی پرونده کلاهبرداری 845 نفر از مجرمان دستگیر شدند که در کشفیات 73 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشتیم.

میرفیضی درباره پرونده‌های قتل در مازندران، افزود: 32 مورد پرونده قتل در مازندران رسیدگی شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 25 درصد کاهش داشتیم.

وی ادامه داد: تعداد کشفیات در پرونده قتل 39 مورد بوده است که 30 پرونده متعلق به قتل در امسال و 9 مورد دیگر به سال‌های قبل برمی‌گردد که در این‌باره هم 121 درصد با افزایش کشفیات مواجه بودیم.

فرمانده انتظامی مازندران با اعلام اینکه در پرونده‌های سرقت در 9 ماه امسال یک درصد کاهش داشتیم، اظهار کرد: در سرقت موتورسیکلت یک درصد کاهش، اماکن دولتی 25 درصد افزایش، داخل خودرو پنج درصد کاهش، داخل اتومبیل 17 درصد افزایش، سرقت از منزل 6 درصد افزایش، کیف‌قاپی 20 درصد افزایش، سرقت وسایل و قطعات 9 درصد کاهش، اتومبیل هشت درصد افزایش، احشام 19 درصد افزایش و جیب‌بری 38 درصد کاهش مواجه بودیم.

این مسؤول اظهار کرد: کل سرقت در مازندران یک درصد کاهش داشت و 79 باند نیز متلاشی شد.

میرفیضی درباره پرونده‌های مبارزه با کالاهای قاچاق در مازندران، خاطرنشان کرد: 13 مرحله طرح مبارزه با کالاهای قاچاق در 9 ماه امسال انجام شد که یک‌هزار و 518 فقره پرونده تشکیل شد و 17 باند هم متلاشی شد.

وی افزود: ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده در مازندران بیش از 23 میلیارد تومان برآورد شده است.

فرمانده انتظامی مازندران به میزان پرونده و کشفیات پلیس درباره جرائم اقتصادی در استان پرداخت و اظهار کرد: 29 فقره پرونده تصرف اراضی در پلیس انتظامی مورد بررسی قرار گرفت که به نسبت تعداد پرونده‌ها در مدت مشابه سال قبل 27 درصد کاهش داشته است.

این مسؤول با اشاره به اینکه 42 هزار متر مربع اراضی تصرف شده بود، افزود: ارزش ریالی اراضی تصرف شده بیش از 98 میلیارد تومان بوده است.

میرفیضی در حوزه رسیدگی پلیس در پرونده‌‌های اماکن(پاوا)، گفت: 80 هزار مورد بازدید از واحدهای صنفی انجام شد که 11 هزار مورد اخطاریه صادر شد و 5 هزار و 851 مورد پلمب واحد صنفی از سوی پلیس پاوا صورت گرفت.

وی از کاهش 22 درصدی نزاع و درگیری فردی در مازندران خبر داد و افزود: نزاع و درگیری دست‌جمعی  در مازندران در 9 ماه امسال 71 درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به اینکه 16 درصد دستگیری اتباع بیگانه غیرمجاز در مازندران که در نزاع و درگیری شرکت داشتند انجام گرفت، اضافه کرد: 69 درصد اراذل و اوباش مازندران در کنترل پلیس قرار دارند و 31 درصد هم زندانی هستند.

این مسؤول به اقدامات پلیس در حوزه قضایی پرداخت و افزود: 761 هزار اوراق قضایی ابلاغ شد که با دو درصد افزایش مواجه بود.

میرفیضی با اشاره به اینکه 72 هزار مورد احکام قضایی صادر شد، افزود: 4.5 درصد در این حوزه افزایش داشتیم.

وی کل پرونده‌های تشکیل شده در حوزه قضایی را 136 هزار و 881 مورد دانست و گفت: در تشکیل پرونده‌های قضایی در مازندران با 20 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بودیم./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.068 seconds.